İkinci el online otomobillerde satışlar ve fiyatlar arttı
Indicata’nın ikinci el online pazar raporundan derlediği verilere göre Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında geçen ay (ilandan tamamen çıkarılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) 168 bin 181 adet satıldı.
Bu yılın kasım ayında satışlar ekim ayına göre yüzde 16,2, ilk 11 ayın toplamında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10 arttı.
İlanı verilen araçların yüzde 47’si satıldı
Kasım ayında ikinci el internet satışlarında binek otomobillerin payı yüzde 81, hafif ticari araçların payı ise yüzde 19 oldu. İkinci el online binek ve hafif ticari pazarında ilan edilen araç sayısı kasım ayında 361 bin 382 olurken, ilana verilen araç sayısı bir önceki aya göre yüzde 1 arttı. İlanı verilen araçların yüzde 47’si satıldı.
İkinci el pazarında en çok satış yapan ilk 32 markanın 258 modeline ilişkin 2010-2021 model yılında 123 bin 620 ilanın 2 bin 543 varyanttaki fiyat değişimlerinin incelenerek yapılan analize göre, perakende fiyatları 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında kasım ayında bir önceki aya göre yüzdelik artış yaşandı. 1,45 arttığı görüldü.
Satışlarda en büyük pay dizele ait
Türkiye 2. el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, 2022 Kasım ayında en yüksek paya 107 bin 111 adetlik satış ve yüzde 63,7’lik pay ile dizel otomobiller sahip oldu. Dizel otomobilleri, 56.135 adet satış ve yüzde 33,4 pay ile akaryakıt otomobiller ve 2.547 adet satış ve yüzde 1,5 pay ile hibrit otomobiller izledi.
Otogazlı otomobillerin payı 1.975 adet ile yüzde 1,2 olurken, elektrikli otomobillerin payı 413 adet ile yüzde 0,2 olarak belirlendi.
Ayrıca geçen ay 55.723 adetle en çok C segmenti araç satışı gerçekleşti. 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlarda en yüksek paya yüzde 37 ile 0-4 yaş arası araçlar sahip oldu.